Aktualności i Galeria

Audyt kompetencji sprzedażowych i negocjacyjnych

Ostatnią propozycją realizowanych przez nas szkoleń w ramach projektu Akademia Elektro dedykowaną kadrze kierowniczej podmiotów produkujących, importujących oraz dystrybuujących produkty elektryczne, elektrotechniczne i oświetlenia dekoracyjnego jest:

AUDYT KOMPETENCJI SPRZEDAŻOWYCH I NEGOCJACYJNYCH

PRACOWNIKÓW PODMIOTU PRODUKUJĄCEGO LUB IMPORTUJĄCEGO WYROBY ELEKTRYCZNE, ELEKTROINSTALACYJNE LUB OŚWIETLENIOWE METODĄ MYSTERY SHOPPER

BADANIE KOMPETENCJI LUB PRZESTRZEGANIA PRZYJĘTEGO PRZEZ PODMIOT STANDARDU OBŁUGI KLIENTA

REALIZOWANEGO PRZEZ HANDLOWCA W PROCESIE OBŁUGI KLIENTA

• Oczekujesz eksperckiej DIAGNOZY POZIOMU KOMPETENCJI Handlowca, realizowanej przez pryzmat wymaganych przez Ciebie na danym stanowisku sprzedażowym umiejętności (np. komunikacyjnych, sprzedażowych lub negocjacyjnych)?

• Wymagasz, aby Twój pracownik uczestniczył w audycie stanowiskowym, realizowanym przez ekspertów, którzy „zjedli zęby” na Twojej branży – mając najwyższą świadomość zarządzania procesem zakupowym (po stronie producenta i importera, jak również grup zakupowych), efektywnej dystrybucji produktów branży elektrycznej, elektrotechnicznej oraz fotowoltaicznej, czy obsługi podmiotów wykonawczych?

• Zależy Ci, aby poznać mocne strony Twojego pracownika w realizacji pełnego procesu obsługi Klienta, jak i jego obszary do korekty lub zmiany, których wzmocnienie wpłynie na wzrost efektywności realizowanych przez niego działań stanowiskowych w Twoim podmiocie?

• Oczekujesz informacji czy Twój pracownik posiada braki (wiedzy lub umiejętności), a które są niedopuszczalne w standardzie poszczególnych etapów obsługi Klienta Twojego podmiotu lub jakie popełnia błędy w pełnym procesie sprzedaży, a które mają realny wpływ na niższą efektywność realizowanych przez Handlowca działań, jak i dyskredytują go w oczach odbiorców (Klientów, kupców, inwestorów) Twoich wyrobów? Często już masz dość informacji ze strony Handlowca w sytuacji braku dopięcia sprzedaży, że: „to konkurencja dała lepiej”?

Jak jest naprawdę? – Tak, masz słuszne podejrzenia, że w wielu sytuacjach wybór dotyczy negacji przez Klienta działania Handlowca, a nie negacji ceny!

• Ciekawi Cię, czy Twój Handlowiec realizuje zadania stanowiskowe w powierzonym regionie wg. przyjętych i wdrożonych w Twoim podmiocie standardów, zasad lub procedur efektywnego procesu sprzedaży, a zwłaszcza wtedy, kiedy nie masz możliwości diagnozy wymagalnych kompetencji pracownika z racji mobilności jego stanowiska?

• Docierają do Ciebie niepokojące informacje od Klientów w temacie „niskiej jakości” obsługi przez Handlowca, które jak wiesz, z jednej strony realnie rzutują na spadek wolumenu lub wartości sprzedaży, z drugiej zaś skutkują niepochlebnymi opiniami „na rynku”, co niesłusznie obniża wartość Twojego podmiotu w oczach Klientów, którzy bazują wyłącznie na niskim poziomie obsługi Handlowca? Irytuje Ciebie powyższy fakt, niweczący wypracowaną przez lata wartość firmy, historię podmiotu, pracowników realizujących zadania stanowiskowe w centrali?

Boli? – Pewnie, że tak!

• Zależy Tobie, aby posiadać „materiał” audio lub wideo do przepracowania z Twoim Handlowcem, ponieważ w sytuacji kiedy zwracana jest jemu uwaga, co do nieadekwatnej lub błędnej obsługi Klienta, to najczęściej zaprzecza, wypierając się mówiąc: „tak nie było” lub też, „to Klient jest jakiś dziwny”, „to było inaczej”? Zapewne znasz kreatywność Handlowców w takich sytuacjach, celem odrzucenia negatywnych opinii, a zwłaszcza w sytuacji comiesięcznych lub kwartalnych spotkań w centrali Twojego podmiotu.

• Masz świadomość, że przekazanie negatywnych (choć konstruktywnych) informacji zwrotnych z przeprowadzonego badania audytowego, które obejmowało proces obsługi Klienta przez Twojego pracownika lub Twoich obserwacji na stanowisku pracy może być dla Ciebie trudne? Dlatego chcesz posiłkować się ekspertami z tej dziedziny, aby nie zepsuć sobie relacji z długo zatrudnionym pracownikiem?

Z jednej strony bardzo go szanujesz, z drugiej zaś masz świadomość, że praca to jest praca i chcesz zrobić wszystko, aby skorygować lub wyeliminować jego luki kompetencyjne!

• Chcesz poznać aktualne metody, zasady i narzędzia, służące udzielaniu konstruktywnej informacji zwrotnej podległemu pracownikowi, a zwłaszcza w sytuacji jego niedociągnięcia, błędu, sytuacji trudnej lub niekomfortowej – której autorem jest pracownik, nie zaś Klient?

• Twoim celem jest nauka przekazywania informacji zwrotnych tak, aby nie była jedynie formą uwagi, korekty czy nauki, lecz również pozafinansową formą motywacji, za pomocą koncentracji na silnych stronach oraz wysokim poziomie adekwatnych do stanowiska kompetencji?

• Chcesz nauczyć się przeprowadzania procesu audytu wewnętrznego, aby poza wynajmowaniem firmy zewnętrznej, samemu realizować badanie częściej, uczulając pracownika na obserwację jego pracy, której celem jest wyłącznie wzrost jego kompetencji obsługi Klienta lub zarządzania podległym zespołem, nie zaś negowanie jego stylu pracy?

• Zależy Tobie na diagnozie obsługi Klienta realizowanej przez Twojego pracownika, która wskaże lub wykluczy działania rutynowe, negatywnie wpływające na obsługę Klienta, jak i samego pracownika, finalnie wiążących się ze spadkiem efektywności przeprowadzanego procesu sprzedaży, jego wartości, czy uzyskiwanej marży?

• Zastanawiasz się jak weryfikować kompetencje pracownika, bo w codziennym ferworze pracy po prostu zwyczajnie nie masz na to czasu? Oczekujesz ekspertów, którzy przedstawią Tobie i omówią materiał z zapisanego procesu obsługi Klienta na poziomie fonii (nagrania audio) lub wizji (nagrania wideo) – wskazując na mocne strony Twojego Handlowca, jak i elementy do korekty lub zmiany, nakreślając przy tym działania poaudytowe?

Jeżeli któraś z powyższych sytuacji lub przedstawionej tematyki dotyczy Ciebie lub Twojej działalności oraz chcesz, abyśmy przedstawili Tobie propozycję programu badania audytowego realizującego Twoje aktualne potrzeby i wyzwania, z którymi obecnie się mierzysz, to ZAPRASZAMY DO KONTAKTU.

GRUPA DOCELOWA:

  • Handlowiec Działu handlowego (sprzedaży)
  • Przedstawiciel Handlowy Działu handlowego (sprzedaży)
  • Koordynator sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
  • Menadżer sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
  • Kierownik sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)

Artykuł jest ciekawy? Podziel się z innymi!