Aktualności i Galeria

Efektywne zasady obsługi Klienta w Hurtowni Elektrycznej na Poziomie Master

Kolejną propozycją szkolenia dla Handlowców w ramach prowadzonej przez nas Akademia Elektro, skierowaną wyłącznie do Hurtowni Elektrycznych (Elektroinstalacyjnych) jest szkolenie:

EFEKTYWNE ZASADY OBSŁUGI KLIENTA W HURTOWNI ELEKTRYCZNEJ NA POZIOMIE MASTER

WZMOCNIENIE KOMPETENCJI SPRZEDAŻOWYCH, NEGOCJACYJNYCH ORAZ ŚWIADOMOŚCI HANDLOWEJ PRACOWNIKA REALIZUJĄCEGO ZADANIA W PROCESIE OBŁUGI KLIENTA

Szkolenie kierujemy wyłącznie do: Sprzedawców, Handlowców stacjonarnych i mobilnych, Przedstawicieli Handlowych, Koordynatorów sprzedaży, Kierowników handlowych (sprzedaży) z kilkuletnim stażem i wyższymi od podstawowych kompetencjami – odpowiedzialnych za proces dystrybucji oraz obsługę Klientów Hurtowni elektrycznej (elektrotechnicznej).

• Chcesz WZMOCNIĆ KOMPETENCJE SPRZEDAŻOWE, NEGOCJACYJNE i świadomość handlową swojego pracownika, celem zwiększenia jego efektywności, a zwłaszcza w obecnych czasach, gdzie rynek pracy jest przetrzebiony i wyzwaniem dla naszej branży jest pozyskanie pracownika z potencjałem na „dobrego” Handlowca?

• Oczekujesz, aby Twój pracownik uczestniczył w projekcie szkoleniowym, w którym zamiast tzw. trenerów biznesu, prowadzącymi będą eksperci, którzy „zjedli zęby” na Twojej branży – mając najwyższą świadomość zarządzania procesem zakupowym (zarówno po stronie producenta i importera oraz innych grup zakupowych), jak również dystrybucji detalicznej oraz hurtowej produktów elektrycznych, elektrotechnicznych, fotowoltaicznych, czy działalności wykonawczej oraz inwestycyjnej?

• Diagnozujesz błędy w obsłudze Klienta – pomimo wypracowanego przez pracownika wieloletniego stażu – i zależy Tobie na jak najszybszej ich eliminacji, z obawy spadku efektywności pracownika, wejścia w działania rutynowe, wykluczające wysoki poziom obsługi i oczekiwany poziom realizacji zadań (wynik sprzedaży, marża, zadania stanowiskowe, indywidulane cele Twojej Hurtowni)?

• Chcesz mieć Handlowca (Sprzedawcę), który oprócz realizacji zadań sprzedażowych, będzie pracownikiem, który będzie przejmował odpowiedzialność w trudnych, czy niekomfortowych dla zespołu handlowego sytuacjach, biorąc odpowiedzialność za pozostałych członków zespołu, umiejąc zachować się, czy wybrnąć w sytuacji sporu reklamacyjnego, nerwowości ze strony Klienta lub innych trudności na linii Hurtownia vs. Klient?

• Zależy Tobie, aby Twój pracownik – poza wysokimi umiejętnościami obsługi Klienta – posiadał umiejętność Diagnozy Psychologicznego Typu Osobowości i prowadził proces sprzedaży w oparciu o indywidualny typ charakterologiczny Klienta, co, jak wiesz, jest „mistrzostwem” w ujęciu świadomej i efektywnej sprzedaży? Ponieważ zależy Tobie na wzroście efektywności (ilościowym i jakościowym) sił sprzedaży, którymi obecnie dysponujesz w swojej Hurtowni.

• Oczekujesz, aby Twój Handlowiec używał modeli diagnozy typu Klienta i realizował potrzeby emocjonalne Klienta w oparciu o indywidualny Typ Charakterologiczny Klienta – mający zasadniczy wpływ na stałość współpracy z obecnymi Klientami, pozyskanie nowych podmiotów do współpracy lub też odnowienie współpracy

z firmami, które zaczęły zaopatrywać się w podmiotach konkurencyjnych?

• Zależy Tobie na wzmocnieniu Handlowca (Sprzedawcy) technikami sprzedażowymi, których użycie ma diametralny wpływ na zwiększenia obrotu oraz marży sprzedawanych wyrobów Twojej Hurtowni? Ponieważ irytuje Ciebie, że kluczowym „narzędziem” w jego rękach jest wyłącznie rabat – przysłaniający fachową obsługę Twojego podmiotu, dostępność danego produktu w magazynie, specjalistyczną pomoc, czy doradztwo zarówno w doborze technicznym, jak i wizualnym?

• Oczekujesz pilnego wzmocnienia Twojego pracownika wiedzą i umiejętnościami z zakresu stosowania technik i strategii obrony ceny, ponieważ irytuje Cię, jak pracownik „oddaje” Twoje pieniądze „z marszu” obniżając cenę, zamiast dokonać próby jej obrony, użyć adekwatnej argumentacji, wskazać z czego ona wynika (np. specyfikacji produktu, jego zastosowania, kluczowych różnic pomiędzy produktami o zróżnicowanej cenie, adekwatności do wymagań i potrzeb Klienta)?

• Zależy Tobie, aby Twój Handlowiec jako pierwszy z polskich dystrybutorów (Hurtowni, sieci) materiałów elektrycznych wprowadzał rynkowe nowości swoim Klientom – indywidualnym, instalatorom lub podmiotom z podhurtu (które już posiadasz na magazynie) lub realizowali efektywny rekonesans rynkowy, który da Tobie oczekiwaną odpowiedź – czy warto się nimi (nowościami) zatowarować?

• Liczysz na naukę przez Twojego Handlowca używania wachlarza praw perswazji podczas rozmowy z Klientem, za pomocą których relatywnie zwiększy wpływ na szybkość podjęcia decyzji zakupowej przez Klienta, wzrost sprzedaży, marżowości, czy realizowanych przez pracownika innych, delegowanych przez Ciebie lub Twój podmiot obowiązków stanowiskowych?

• Zapewne zastanawiasz się czy istnieją modele samodzielnej nauki, które poza szkoleniami i mentoringiem stanowiskowym wzmacniają kompetencje Handlowców? Ponieważ zależy Ci na ich rozwoju, a zwłaszcza kiedy uczestniczą w sytuacjach trudnych lub niekomfortowych, z którymi spotykają się podczas wykonywania codziennych obowiązków. Oczekujesz, aby Twoi Handlowcy mieli umiejętność wyciągania adekwatnych wniosków z tych sytuacji, jak stosowali zasady prewencji sprzedażowej, mającej wpływ na ich unikanie, a jeżeli się już pojawią – wysoką umiejętność reakcji i adekwatnego do problemu działania?

• Oczekujesz, aby Twój pracownik zbudował lub wzmocnił umiejętność radzenia sobie z zastrzeżeniami oraz obiekcjami ze strony Klienta, które pozwolą mu uzyskać sprzedaż lub wypracować zamówienie w sytuacji oporu, negacji produktu („ja wiem lepiej”, „przecież jestem w zawodzie 20 lat i nie będzie mnie pan uczył…”), ceny (przecież konkurencja ma zawsze taniej), działania firmy („dlaczego mam tak długo czekać na realizację?”), odnoszenia się do podmiotów konkurencyjnych („hurtownie x to mają…”), czy innych uwag ze strony Klienta?

• Zależy Tobie, aby wzmocnić potencjał Twojego Handlowca modelami oraz narzędziami pracy z sytuacją trudną lub niekomfortową, tak aby finalnie Klient miał poczucie wysokiego standardu obsługi Twojej Hurtowni (sieci), pomimo iż doszło do zdarzenia, które na wstępie mogło przybrać nieoczekiwany obrót, deklasujący realizację zakupu przez Klienta, czy też dalszą współpracę?

• Zależy Tobie, aby zweryfikować poziom pozyskanej wiedzy oraz umiejętności podczas symulacji procesu zakupu na sali szkoleniowej lub w miejscu pracy (niezależnie czy jest to stanowisko stacjonarne, czy mobilne) z możliwością zapisu na nośnik elektroniczny w celu omówienia poziomu uzyskanych umiejętności, mocnych stron pracownika lub obszarów wymagających korekty lub zmiany?

• Oczekujesz, aby Twój pracownik miał świadomość, że realizowany wynik sprzedaży, czy uzyskiwanej marży wiąże się z utrzymywaniem adekwatnych kompetencji (wiedzy, umiejętności i postawy względem Klienta, czy Twojej firmy) i – tak jak w sporcie – w sytuacji braku „treningu”, wejścia w działania rutynowe, obniżenia braku świadomości czy własnego rozwoju skutkuje spadkiem efektywności? Zapewne znasz „mistrzów” naszej branży, którzy rozmienili się na drobne, a i życie zawodowe zrewidowało ich kompetencje, finalnie usuwając z branży.

Jeżeli któraś z powyższych sytuacji lub przedstawionej tematyki dotyczy Ciebie lub działalności Twoje Hurtowni (sieci) oraz chcesz, abyśmy przedstawili Tobie propozycję programu szkoleniowego realizującego Twoje aktualne potrzeby i wyzwania, z którymi obecnie się mierzysz to ZAPRASZAMY DO KONTAKTU.

GRUPA DOCELOWA:

  • Sprzedawca działu handlowego (sprzedaży)
  • Handlowiec stacjonarny lub mobilny działu handlowego (sprzedaży)
  • Przedstawiciel Handlowy działu handlowego (sprzedaży)
  • Koordynator sprzedaży działu handlowego (sprzedaży)
  • Kierownik działu handlowego (sprzedaży)

Artykuł jest ciekawy? Podziel się z innymi!