Propozycje Szkoleń
Producent Importer
SZKOLENIE I:
EFEKTYWNY PROCES REKRUTACJI HANDLOWCA (KOORDYNATORA, MENADŻERA REGIONU) PODMIOTU PRODUKUJĄCEGO
LUB IMPORTUJĄCEGO WYROBY ELEKTRYCZNE, ELEKTROINSTALACYJNE LUB OŚWIETLENIOWE
-
Szkolenie dedykowane jest Handlowcom, Przedstawicielom Handlowym, Menadżerom, Koordynatorom oraz Kierownikom sprzedaży, producentów
oraz dystrybutorów wyrobów elektrycznych, elektroinstalacyjnych, oświetleniowych oraz fotowoltaicznych. - Chcesz ZATRUDNIĆ NOWEGO HANDLOWCA, realizującego zadania sprzedażowe (mobilne, hybrydowe lub stacjonarne) na powierzonym mu regionie Polski - adekwatnie do wymagań i celów Twojego podmiotu?
- Wymagasz, aby Twój Handlowiec uczestniczył w projekcie szkoleniowym, w którym zamiast tzw. trenerów biznesu, prowadzącymi będą eksperci którzy „zjedli zęby” na Twojej branży, używając adekwatnej do branży terminologii? W szkoleniu realizowanym przez praktyków sprzedaży, mających najwyższą świadomość zarządzania procesem dystrybucji po stronie producenta lub importera, czy zakupowym, po stronie grup zakupowych, sieci sprzedaży, hurtowni elektrycznych (elektrotechnicznych), punktów sprzedaży oświetlenia dekoracyjnego oraz współpracy z podmiotami wykonawczymi?
- Chcesz przygotować od podstaw pełny i efektywny proces rekrutacji, unikając przyszłych rozczarowań - zarówno Twoich, jak i potencjalnego kandydata do pracy oraz uniknąć finalnego „wylewania” swoich żalów za pomocą negatywnych wpisów w mediach społecznościowych, czy portalach typu GOWORK.pl przez kandydata, który nie otrzymał w Twoim podmiocie angażu?
- Ostatnio zatrudniony Handlowiec nie sprostał wymaganiom rynku, czy Twojego podmiotu i zastanawiasz się co było tego powodem, zwłaszcza, że podczas okresu próbnego zapowiadał się na „dobrego” Handlowca, natomiast później wydarzyło się coś, co wstrzymało jego rozwój, wpłynęło na brak chęci do realizowania stanowiskowych obowiązków, spowodowało brak oczekiwanych przez Ciebie i Twoją firmę wyników sprzedaży, a ostatecznie jego nonszalancja skutkowała zwolnieniem?
- Zależy Tobie, aby uniknąć kolejnego „błędu rekrutacji”, generującego wyłącznie stratę dla Twojego podmiotu wynikającego z kosztu i czasu zainwestowanego we wdrożenie nowego pracownika na stanowisko, zapoznanie go z know-how Twojej firmy, ludzką złość wynikającą z dalej „nieobsadzonego” wakatu w Twojej firmie, a i często wstydu z bałaganu, który zostawił po sobie „w regionie” zwolniony Handlowiec ku uciesze konkurencji?
- Oczekujesz wzmocnienia działu HR lub specjalisty ds. rekrutacji w Twoim podmiocie aspektami, które są kluczem efektywnej rekrutacji pracowników naszej branży i realnie wpływają na jej sukces w pozyskaniu pracownika - adekwatnego do zasad, wymagań, czy wyzwań rynkowych Twojego podmiotu?
- Chcesz, aby firma zewnętrzna wspomógł pracowników odpowiedzialnych za rekrutację w Twoim podmiocie przygotowaniem i zaprojektowaniem etapów efektywnej rozmowy kwalifikacyjnej oraz budową modelu kompetencyjnego, w oparciu o wymagane przez Twój podmiot kategorie, standardy oraz oczekiwania - mające kluczowy wpływ na przyszłą realizację i jakość wykonywanych zadań na stanowisku pracy, o które ubiega się aplikujący kandydat?
- Zastanawiasz się jak przygotować scenariusz efektywnej rozmowy kwalifikacyjnej, składający się z wprowadzenia do sesji, zestawu adekwatnych pytań, weryfikacji przedstawionych przez kandydata referencji, odpowiedzi na zadawane pytania, czy deklarowany poziom kompetencji stanowiskowych za pomocą narzędzi case study?
- Szukasz modelu podsumowania rozmowy kwalifikacyjnej bądź jej etapów, aby stworzyć w oczach aplikującego wysoką wartość podmiotu oraz ekspercką ocenę osoby (osób) przeprowadzającej proces rekrutacji w którym uczestniczy?
-
Zależy Tobie, na pozyskaniu wiedzy w zakresie kluczowych błędów, będących po stronie prowadzących rekrutację, a wpływających na błędne decyzje,
co do wyboru przyszłego kandydata (np.: błędna strategia, przedwczesność decyzji, błędny zestaw pytań, błędny obraz stanowiska i zakresu pracy, brak obiektywizmu, etykietowanie kandydata, uleganie efektowi pierwszego wrażenia, transfer stereotypu estetycznego, konformizm, dogmatyzm, zjawisko promieniowania, efekt halo, efekt Horna, efekt kontraktu, błąd projekcji, błąd atrybucji), a które popełnia najczęściej rekruter lub firma headhunterska
w naszej branży? - Oczekujesz poznać tzw. narzędzia prewencji rekrutacyjnej, wiążące się przede wszystkim z uniknięciem najczęściej pojawiających się błędów w procesie rekrutacji pracowników na stanowiska handlowe (sprzedażowe) lub kierownicze?
-
Szukasz adekwatnych do branży narzędzi rekrutacyjnych, które w praktyce sprawdzą i zweryfikują posiadane kompetencje sprzedażowe Twojego kandydata, bo zapewne już wiesz, że na poziomie deklaratywnym, wielu z Twoich kandydatów było przyszłymi „mistrzami sprzedaży”, tylko potem
- już po zatrudnieniu czy po okresie próbnym - nie zaobserwowałeś „tego mistrzostwa” - zarówno w jakości obsługi Klienta, wypracowanym obrocie (realizacji planu sprzedaży), zrealizowanych zadaniach, czy opiniach „z regionu” co do adekwatnych kompetencji nowo przyjętego Handlowca? -
Chcesz poznać modele i narzędzia wdrożenia nowozatrudnionego Handlowca oraz jego początkowej oceny, realizującego zadania stanowiskowe
na tzw. okresie próbnym? Szukasz umiejętności dla pracowników odpowiedzialnych za ten zakres, a które po ich implikacji i ocenie utwierdzą Ciebie
w przekonaniu czy jest to „ten” pracownik? - Zależy Tobie na uzyskaniu niezbędnej wiedzy i umiejętności z zakresu procesu projektowania i przeprowadzania wstępnego audytu kompetencji Handlowca, tj. umiejętności budowy arkusza lub matrycy audytu pracowniczego, zasad przeprowadzania, kontraktowanie zasad audytu z podwładnym, formy przekazania wyniku, działań po audytowych, analizy zachowań pracownika w modelu 180 oraz 360 stopni, czy modelu negocjacyjnym oraz arytmetycznym?
-
Posiadasz pracowników mających ugruntowane umiejętności z zakresu rekrutacji, a oczekujesz nauczenia pracowników realizujących procesy rekrutacyjne w Twojej firmie opisu psychologicznego profilu osobowościowego przyszłego Handlowca, który jak zapewne wiesz ma diametralny wpływ
na jego przyszłe zachowania? Zachowania, które są przez Ciebie pożądane i wpływają na realizację zadań sprzedażowych firmy (lub zarządzania podległym zespołem) oraz zachowania, które są niedopuszczalne, a brak ich wcześniejszej diagnozy i wyeliminowania najczęściej prowadzi do spadku efektywności pracownika, z finalnym rozstaniem na linii pracodawca - pracownik. -
Chcesz upewnić się, że Twoje umiejętności realizacji procesu rekrutacyjnego są na wysokim poziomie, przechodząc pełny audyt procesu rekrutacji
- od napisanego przez Twój podmiot ogłoszenia o pracę, poprzez zaproszenie kandydata na rozmowę kwalifikacyjną, dwuetapowy proces sprawdzenia bieżącego poziomu kompetencji (wiedzy, umiejętności oraz postawy do realizacji przyszłych obowiązków), do sprawdzenia kandydata w praktyce pod kątem przyszłego stanowiska, jak również udzielania informacji zwrotnej ubiegającemu się o pracę w Twojej firmie - niezależnie od efektu rekrutacji. - Jeżeli któraś z powyższych sytuacji lub przedstawionej tematyki dotyczy Ciebie lub Twojego podmiotu oraz chcesz, abyśmy przedstawili Tobie propozycję programu szkoleniowego realizującego Twoje aktualne potrzeby i wyzwania, z którymi aktualnie się mierzysz to, ZAPRASZAMY DO KONTAKTU.
- GRUPA DOCELOWA:
- Pracownik działu HR
- Kierownik Działu handlowego (sprzedaży)
- Koordynator sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
- Menadżer sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
- Dyrektor sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
SZKOLENIE II:
EFEKTYWNE ZASADY OBSŁUGI KLIENTA NA POZIOMIE EXPERT
WDROŻENIE HANDLOWCA (KOORDYNATORA LUB MENADŻERA REGIONU)
W FUNDAMENT KOMPETECJI SPRZEDAŻOWYCH
I PROCES OBŁUGI KLIENTA
- Szkolenie dedykowane jest Handlowcom, Przedstawicielom Handlowym, Menadżerom, Koordynatorom oraz Kierownikom sprzedaży, producentów oraz importerów wyrobów elektrycznych, elektroinstalacyjnych, oświetleniowych oraz fotowoltaicznych.
- Chcesz zbudować adekwatny do wymagań Twojego podmiotu oraz oczekiwań i obecnych wyzwań rynku elektrycznego FUNDAMENT KOMPETENCJI SPRZEDAŻOWYCH Twojego Handlowca, ponieważ zależy Tobie na jak najszybszym jego wdrożeniu w proces sprzedaży i nauczeniu go kluczowych (patrząc z perspektywy efektywności w obsłudze Klienta) modeli, technik i zasad efektywnej sprzedaży?
- Wymagasz, aby Twój Handlowiec uczestniczył w projekcie szkoleniowym, w którym zamiast tzw. trenerów biznesu, prowadzącymi będą eksperci którzy „zjedli zęby” na Twojej branży, jak i używający adekwatnej do branży terminologii? W szkoleniu realizowanym przez praktyków sprzedaży, mających najwyższą świadomość zarządzania procesem dystrybucji po stronie producenta lub importera, czy zakupowym, po stronie grup zakupowych, sieci sprzedaży, hurtowni elektrycznych (elektrotechnicznych), punktów sprzedaży oświetlenia dekoracyjnego oraz współpracy z podmiotami wykonawczymi?
- Chcesz zbudować lub wzmocnić podstawowe kompetencje swojego Handlowca o kluczowe zasady procesu sprzedaży naszej branży, będące podstawą obsługi Klienta, jak i filarem budowania przyszłych relacji oraz rekomendacji Twojej marki lub gamy produktowej?
- Zależy Tobie, aby Handlowiec sprawnie budował efektywne relacje biznesowe z pracownikami hurtowni, sieci, podmiotów wykonawczych - odpowiedzialnymi zarówno za zamówienia towaru Twojej firmy (właściciel podmiotu, kupiec lub dział zaopatrzenia) jak i jego dystrybucję (sprzedawcy stacjonarni, handlowcy mobilni, handlowcy obsługujący podmioty inwestycyjne oraz wykonawcze)?
- Wymagasz, aby Twój Handlowiec w sposób jasny i klarowny wskazywał Klientom różnice, jakie świadczą na korzyść wyrobów (produktów) firmy, którą reprezentuje vs. produktów podmiotów konkurencyjnych? Realizował ten cel z zachowaniem kanonów kultury biznesowej, eksperckości branżowej, wykorzystując kluczowe techniki komunikacyjne i sprzedażowe, unikając przy tym negacji, czy negatywnej oceny produktów konkurencji?
- Oczekujesz od Handlowca umiejętności pracy z modelami argumentacji sprzedażowych w sytuacji, kiedy kupiec (lub osoba / dział odpowiedzialny za zakupy) waha się lub też przesuwa decyzję o zamówieniu (zatowarowaniu) w czasie? A masz świadomość, że rynek nie znosi próżni i w przypadku braku zakupu indeksy towarowe hurtowni (sieci) szybko zapełnia inny podmiot.
-
Wymagasz, aby obsługa Klientów Twojego podmiotu była prowadzona przez Handlowca procesowo, wg. adekwatnej do przyjętej standaryzacji
(od hierarchii powitania, przez pełny etap badania potrzeb, prezentacji produktu, argumentacji proponowanego produktu, pracę z obiekcją lub zastrzeżeniem ze strony kupca, po przyjęcie ram czasowych kolejnego działania), którego finalnym efektem będzie złożenie zamówienia Handlowcowi
lub centrali (działu sprzedaży) Twojego podmiotu? - Wymagasz, aby Handlowiec Twojego podmiotu - niezależnie od regionu, który obsługuje - bazował na wypracowanym fundamencie obsługi, zasadach, czy standardach firmy, bo irytuje Cię, kiedy słyszysz od Klientów z danego regionu: „szkoda, że nie obsługuje nas handlowiec, który jest w innym regionie, bo ten co nas obsługuje to... szkoda gadać”? Zależy Tobie, aby Handlowcy w podobnym (wysokim) stopniu zaangażowania i kompetencji walczyli na każdym z powierzonych im regionów Polski?
- Twoim celem jest wypracowanie oraz posiadanie zasad i reguł (tzw. standardu) obsługi Klienta, tak aby każdy z pracowników sił sprzedaży realizował obowiązki stanowiskowe na adekwatnym do Twoich wymagań i zbliżonym do siebie poziomie? Aby Twoi Klienci mieli przeświadczenie, iż proces obsługi w Twoim podmiocie jest taki sam, niezależnie od Handlowca i obsługującego regionu?
-
Wiesz, że standaryzacja procesu sprzedaży wyklucza „rażący” podział na handlowców wysoko wykwalifikowanych oraz jednostki zdecydowanie słabsze
- patrząc przez pryzmat obsługi Klienta, odczuć Klientów, co do obsługiwanych ich sił sprzedaży Twojej firmy. - Chcesz zbudować świadomość w Twoim Handlowcu, że sprawczość i efektywność jego działań wynika przede wszystkim z realizowanego krok po kroku standardu obsługi Klienta, a wynik sprzedaży, wysoka ocena pracownika przez Klientów, pozytywna rekomendacja Twojej firmy nie jest dziełem przypadku, czy „farta”, a wyłącznie ustandaryzowanej pracy, opartej o kluczowe reguły i zasady eksperckiej obsługi Klienta naszej branży?
-
Oczekujesz, że Twój Handlowiec pozna kluczowe techniki komunikacyjne, sprzedażowe oraz negocjacyjne, które bez nacisku i manipulacji skutkują
z jednej strony zadowoleniem Klienta z obsługi przez Twojego pracownika, z drugiej kompetentnie i bezinwazyjnie przeprowadzany proces sprzedaży
ma realny wpływ na realizację planów sprzedażowych lub innych zadań, których wymagasz od Handlowca Twojej firmy? -
Irytuje Cię, kiedy Twój Handlowiec koncentruje czas wyłącznie na budowanie relacji emocjonalnej z Klientem i „nic” z tego nie wynika - sytuacja „było
miło, sympatycznie, wypita kawa lub dwie”, zrobione setki kilometrów, wykonane dziesiątki telefonów, wycen, a finalnie obserwujesz brak odzwierciedlenia zainwestowanego czasu przez Handlowca w zamówieniach, które miały „spłynąć” z rynku? A miało być tak fajnie! -
Liczysz, że Twój Handlowiec będzie potrafił wyznaczać ramy czasowe w trakcie realizacji procesu obsługi Klienta, przekładające się na skrócenie średniego czasu obsługi jednostkowego Klienta, jak również kontraktować kolejne kroki sprzedaży, wpływające na efektywne wykorzystanie czasu,
za który to Twój podmiot co miesiąc przecież mu płaci. Masz świadomość, że jest część Handlowców, który mylą swoje stanowisko i efektywność
z innym zawodem - kierowcy PKS - kiedy zainwestowany czas, liczba noclegów, przejechane kilometry nie mają wpływu na wynik, a częściej jego brak. - Zauważasz spadek chęci lub irytację u Handlowca w sytuacji przedłużającego się oczekiwania na zamówienia - słyszysz u niego coraz częstsze podważanie decyzji firmy (zarządu lub osób decyzyjnych), obronę braku efektów sprzedażowych wyłącznie niższymi cenami i lepszym działaniem konkurencji, czy kreatywniejszym zapleczem marketingowym innych podmiotów?
- Widzisz, że Twój Handlowiec ma problem z dystrybucją rynkowych nowości - zwłaszcza w sytuacji kiedy grupa zakupowa lub sieć wprowadziła indeksy nowych wyrobów i daje „zielone światło” zrzeszonym podmiotom na ich zakup, a mimo to Handlowiec tego nie robi lub też jego wynik nie jest dla Twojego podmiotu satysfakcjonujący?
- Jeżeli któraś z powyższych sytuacji lub przedstawionej tematyki dotyczy Ciebie lub Twojego podmiotu oraz chcesz, abyśmy przedstawili Tobie propozycję programu szkoleniowego realizującego Twoje aktualne potrzeby i wyzwania, z którymi aktualnie się mierzysz to, ZAPRASZAMY DO KONTAKTU.
- GRUPA DOCELOWA:
- Handlowiec Działu handlowego (sprzedaży)
- Przedstawiciel Handlowy Działu handlowego (sprzedaży)
- Koordynator sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
- Menadżer sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
- Kierownik sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
SZKOLENIE III:
EFEKTYWNE ZASADY OBSŁUGI KLIENTA NA POZIOMIE MASTER
WZMOCNIENIE KOMPETENCJI SPRZEDAŻOWYCH, NEGOCJACYJNYCH ORAZ ŚWIADOMOŚCI HANDLOWEJ
PRACOWNIKA REALIZUJĄCEGO ZADANIA SPRZEDAŻOWE W PROCESIE OBŁUGI KLIENTA
- Szkolenie dedykowane jest Handlowcom, Przedstawicielom Handlowym, Menadżerom, Koordynatorom oraz Kierownikom sprzedaży producentów i importerów wyrobów elektrycznych, elektroinstalacyjnych, oświetleniowych oraz fotowoltaicznych.
- Chcesz WZMOCNIĆ KOMPETENCJE SPRZEDAŻOWE, NEGOCJACYJNE i ŚWIADOMOŚĆ HANDLOWĄ swojego pracownika, celem zwiększenia jego efektywności?
- Wymagasz, aby Twój Handlowiec uczestniczył w projekcie szkoleniowym, w którym zamiast tzw. trenerów biznesu, prowadzącymi będą eksperci którzy „zjedli zęby” na Twojej branży, używając adekwatnej do branży terminologii? W szkoleniu realizowanym przez praktyków sprzedaży, mających najwyższą świadomość zarządzania procesem dystrybucji - po stronie producenta lub importera, czy zakupowym - po stronie grup zakupowych, sieci sprzedaży, hurtowni elektrycznych (elektrotechnicznych), punktów sprzedaży oświetlenia dekoracyjnego oraz współpracy z podmiotami wykonawczymi?
- Diagnozujesz błędy w obsłudze Klienta (procesie sprzedaży, negocjacjach, wprowadzania nowego produktu na rynek, itp.) - pomimo wypracowanego przez pracownika wieloletniego stażu - i zależy Tobie na jak najszybszej ich korekcie lub eliminacji, z obawy o wejście pracownika w działania rutynowe, wykluczające adekwatny do Twoich wymogów poziom obsługi Klientów?
- Oczekujesz, aby Twój Handlowiec przejmował odpowiedzialność w trudnych, czy niekomfortowych sytuacjach - posiadając adekwatne do wyzwań umiejętności radzenia sobie z nimi - np.: sporu reklamacyjnego, nerwowości ze strony Klienta czy kupca, podyktowanych sytuacjami losowymi, trudnościami na linii Twój podmiot vs. Klient (hurtowania, sieć, oddział, podmiot wykonawczy, inwestor)?
- Zależy Tobie, aby Twój Handlowiec - poza wysokimi umiejętnościami obsługi Klienta - posiadał umiejętność Diagnozy Psychologicznego Typu Osobowości i prowadził proces sprzedaży w oparciu o indywidualny typ charakterologiczny Klienta, co jak wiesz, jest „mistrzostwem” w ujęciu świadomej i efektywnej sprzedaży naszej branży?
-
Wymagasz, aby Twój Handlowiec używał modeli psychologicznej diagnozy typu Klienta podczas pełnego procesu sprzedaży i realizował jego potrzeby
w oparciu o indywidualny Typ Charakterologiczny Klienta, mający zasadniczy wpływ na stałość współpracy z obecnymi Klientami, zwiększanie wolumenu produktów w indeksacji, pozyskiwanie niezbędnych danych i informacji z rynku oraz pozyskanie nowych podmiotów do współpracy? -
Zależy Tobie na wzmocnieniu Handlowca technikami sprzedażowymi oraz negocjacyjnymi celem realizacji zwiększenia obrotu lub marży (w zależności
od systemu rozliczania) sprzedawanych wyrobów Twojego podmiotu, bo widzisz, że kluczowym „narzędziem” w jego rękach jest wyłącznie rabat - przysłaniający markę Twojego podmiotu, adekwatne do potrzeb Klienta produkty, fachową obsługę techniczną czy posprzedażną Centrali firmy, dostępność danego produktu w magazynie lub adekwatny czas realizacji zamówienia dla Klienta, specjalistyczną pomoc, czy doradztwo zarówno
w doborze technicznym, jak i wizualnym przez Handlowca na danym regionie? - Oczekujesz wzmocnienia Twojego Handlowca wiedzą i umiejętnościami w zakresie technik i strategii obrony ceny, bo irytuje Cię, jak Handlowiec „oddaje” dodatkowe „oczka” za free, zamiast umiejętnie jej bronić lub podjąć próbę jej obrony?
- Zależy Tobie, aby Handlowiec wzmocnił umiejętność efektywnej prezentacji nowości wprowadzanych przez Twój podmiot, której kluczowym celem - poza informacją kierowaną do dystrybutorów - będzie zatowarowanie Hurtowni (sieci, oddziałów). Tak, aby uniknąć negatywnego efektu przeprowadzanej akcji informacyjnej dotyczącej nowych produktów - jako produktu wyłącznie pod zamówienie! Bo celem Handlowca jest sprzedaż z wykorzystaniem narzędzi marketingowych (próbek, wzorników, katalogów, materiałów POS, itp.) a nie sam marketing.
- Liczysz na naukę Twojego Handlowca używania wachlarza praw perswazji podczas realizacji codziennych obowiązków stanowiskowych, za pomocą których, relatywnie zwiększy wpływ na decyzję zakupową, przekładającą się na wzrost sprzedaży, marżowości, wprowadzanie nowości rynkowych czy realizowanych przez pracownika innych, a delegowanych przez Ciebie lub Twój podmiot zadań stanowiskowych?
-
Zapewne zastanawiasz się czy istnieją modele samodzielnej nauki, które poza szkoleniami i mentoringiem wzmacniają kompetencje sił sprzedaży? Ponieważ zależy Ci na rozwoju Handlowców każdego dnia, a zwłaszcza kiedy uczestniczą w sytuacjach dla nich trudnych lub niekomfortowych, które spotykają podczas wykonywania codziennych obowiązków? Aby obecne wyzwania naszej branży, nie miały negatywnego wpływu na ich działanie,
nie skutkowały działaniami rutynowymi, czy też odpuszczaniem działania tam, gdzie nie czują się komfortowo. Znasz takie sytuacje - oczywiście! - Wymagasz, aby Twój Handlowiec wzmocnił umiejętność radzenia sobie z zastrzeżeniami oraz obiekcjami ze strony Klienta, które pozwolą mu uzyskać sprzedaż lub wypracować zamówienie w sytuacji oporu, negacji produktu lub firmy, proponowanych rozwiązań, czy gloryfikacji firm lub wyrobów konkurencyjnych?
- Zależy Tobie, aby wzmocnić potencjał Twojego Handlowca modelami oraz narzędziami pracy z sytuacją trudną lub niekomfortową, tak aby finalnie Klient (kupiec) miał poczucie wysokiego standardu obsługi Twojego podmiotu, pomimo iż doszło do zdarzenia, które na wstępie mogło zdeklasować przyszły zakup, czy też dalszą współpracę (wiesz, że takie sytuacje się zdarzają)?
- Zależy Tobie, aby zweryfikować poziom pozyskanej wiedzy oraz umiejętności podczas symulacji procesu sprzedaży na sali szkoleniowej lub w miejscu pracy (niezależnie czy jest to stanowisko stacjonarne, czy mobilne) z możliwością zapisu na nośnik elektroniczny w celu omówienia poziomu uzyskanych umiejętności, mocnych stron Handlowca lub obszarów wymagających korekty lub zmiany?
-
Oczekujesz, aby Twój Handlowiec miał świadomość, że realizowany wynik sprzedaży, czy uzyskiwanej marży wiąże się z utrzymywaniem i wzmacnianiem adekwatnych kompetencji (wiedzy, umiejętności i postawy względem Klienta) i - tak jak w sporcie - w sytuacji braku „treningu” i systematyczności budowania kompetencji, następuje wejście w działania rutynowe, obniżające świadomość działania, a finalnie spadek efektywności? Zapewne znasz „mistrzów” naszej branży, którzy byli na topie, a rozmienili się na drobne. Zawodowe życie zrewidowało ich spadek kompetencji, finalnie usuwając ich
z branży. Życiowo przykre, biznesowo prawdziwe... - Jeżeli któraś z powyższych sytuacji lub przedstawionej tematyki dotyczy Ciebie lub Twojego podmiotu oraz chcesz, abyśmy przedstawili Tobie propozycję programu szkoleniowego realizującego Twoje aktualne potrzeby i wyzwania, z którymi aktualnie się mierzysz to, ZAPRASZAMY DO KONTAKTU.
- GRUPA DOCELOWA:
- Handlowiec Działu handlowego (sprzedaży)
- Przedstawiciel Handlowy Działu handlowego (sprzedaży)
- Koordynator sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
- Menadżer sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
- Kierownik sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
SZKOLENIE IV:
EFEKTYWNE PROWADZENIE PREZENTACJI PRODUKTOWYCH
BUDOWA KOMPETENCJI Z ZAKRESU WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH HANDLOWCA PROWADZĄCEGO PREZENTACJE PRODUKTOWE
PODCZAS SPOTKAŃ Z KLIENTAMI W HURTOWNIACH, NA TARGACH, PRELEKCJACH, CZY POKAZACH BRANŻOWYCH
- Szkolenie dedykowane jest Handlowcom, Przedstawicielom Handlowym, Menadżerom, Koordynatorom oraz Kierownikom sprzedaży producentów i importerów wyrobów elektrycznych, elektroinstalacyjnych, oświetleniowych oraz fotowoltaicznych.
- Chcesz ZBUDOWAĆ LUB WZMOCNIĆ KOMPETENCJE Z ZAKRESU PROWADZENIA SKUTECZNYCH PREZENTACJI PRODUKTOWYCH, których wymiernym celem jest przyszły zakup produktu przez Klienta?
- Masz świadomość, że są prezentacje na których odbiorcy są skupieni do samego ich końca, kontynuując jej wątki już w kuluarach oraz takie prezentacje, że gdyby nie mobilny internet, to część z odbiorców zanudziłaby się na śmierć, albo potęgowany poziom irytacji wynikający z tego co widzą i słyszą skutkuje pilnym opuszczeniem miejsca prelekcji (prezentacji produktowych)?
- Dobrze wiesz, że jest wielu Handlowców, którzy prezentacji targowych lub prelekcji, uczestnictwa w spotkaniach firmowych (dniach otwartych, wewnętrznych targach, czy śniadaniach organizowanych przez hurtownie) unikają jak ognia, a jak już wykonują ten obowiązek, to jedynym pozytywnym akcentem tego działania w opinii Klientów jest pozyskanie ciekawego gadżetu lub katalogu, którego jeszcze nie mieli. Ale nie o to w tym chodzi - prezentacja, czy branżowe wystąpienie publiczne ma przecież inne cele!
- Wymagasz, aby Twój Handlowiec uczestniczył w projekcie szkoleniowym, w którym zamiast tzw. trenerów biznesu, prowadzącymi będą eksperci którzy „zjedli zęby” na prowadzeniu efektywnych prezentacji Twojej branży? Aby szkolenie realizowali praktycy sprzedaży, mający najwyższe kompetencje prowadzenia wystąpień publicznych czy uczestnictwa w targach, konferencjach lub spotkaniach dla Klientów z Twojej branży?
- Oczekujesz, aby pracownicy realizujący prezentacje produktowe oraz spotkania z Klientami odróżniali się kompetencjami z tego zakresu od podmiotów konkurencyjnych, aby to Twój produkt zyskał w oczach potencjalnego Klienta aprobatę zakupu?
-
Irytuje Cię, że wiele takich spotkań „przepala” wyłącznie czas Handlowca lub pracownika odpowiedzialnego za udział w spotkaniu czy prezentację handlową, bo często sam uczestniczyłeś w takich eventach, gdzie rola przedstawiciela podmiotu biorącego w nich udział koncentrowała się wyłącznie
na: rozstawieniu stolika, roll-upu czy standu, położeniu firmowych katalogów, produktów, wzorników, próbek oraz gadżetów, a dalsze działanie na niezobowiązujących pogaduszkach z Handlowcami innych podmiotów, wręczeniu Klientom katalogów z gadżetami oraz wspólnej „kiełbasce” (wewnętrzne targi hurtowni, drzwi otwarte) czy obiedzie. -
Dobrze wiesz, że celem udziału w targach, spotkaniach, czy „drzwiach otwartych” nie jest pokazaniem grzeczności w stosunku partnera handlowego
lub uczestnictwo w przedsięwzięciu „bo inni też się wystawiają…” czy wykorzystaniem bonusa marketingowego, bo taki masz zapis w umowie?
Masz świadomość, że celem jest przyszła sprzedaż, a czas uczestnictwa powinien być równoważny ze zdobyciem konkretnych leadów sprzedażowych
- nie uczestnictwo dla samego uczestnictwa! - Oczekujesz wiedzy i umiejętności z zakresu budowania ciekawej narracji, wyzwalania wśród słuchaczy pozytywnego napięcia, wykorzystywania tzw. mowy ciała celem wzmocnienia komunikacji na linii prelegent vs. odbiorca, czy odpowiedzi z zakresu jak zaczynać i jak kończyć prezentację, aby pozostała w świadomości odbiorcy na długi czas i wyzwoliła chęć zainteresowania się produktem, finalnie jego zakupem?
- Wymagasz, aby prezentacja produktowa nie była wyłącznie zbiorem informacji analitycznych, które powodują, że Klient „odjeżdża” słuchających podobnych wystąpień cały dzień, a takich, które będą dla odbiorcy atrakcyjne w odbiorze zarówno słów, jak i elementów wizualnych (w sytuacji wystąpień tzw. scenicznych)?
- Oczekujesz wiedzy z zakresu słów i zwrotów, które wypowiadane przez prelegenta realnie wpływają na skupienie odbiorcy prezentacji, jak również kształtują wysoką ocenę prezentowanych wyrobów, marki oraz osoby realizującej wystąpienie?
-
Zależy Tobie na wiedzy z zakresu słów i zwrotów, które w przypadku ich użycia przez osobę realizującą prezentację wpływają na negatywną jej ocenę przez odbiorców? Kształtują w oczach Klientów ocenę braku atrakcyjności produktu, wpływając na trudność odbiorcy z koncentracją czy dobrnięciem
z uwagą do jej końca? Uczestniczyłeś w takich prezentacjach - oczywiście, że tak! -
Masz świadomość różnorodności oczekiwań Klientów, co do prowadzonej prezentacji, które wynikają ze względu na różnice w osobowości?
Stąd chcesz poznać psychologiczne modele typów osobowości oraz ich indywidualne oczekiwania i preferencje co do wysokiej oceny prezentacji produktowej? Dobrze wiesz, że zaspokojenie potrzeb emocjonalnych każdej z grup psychologicznej osobowości Klienta, realnie wpływa na zwiększenie efektywności realizowanego wystąpienia, wzmocnienie marki własnej, zdobycie nowych leadów sprzedażowych czy wzrost wolumenu sprzedawanych produktów, które były prezentowane podczas wystąpienia prelegenta? - Wymagasz, aby slajdy wzmacniające aspekt wizualny prezentacji były dostosowane do percepcji odbiorców, a nie „zabijały” ją natężeniem wiedzy, czy wpływały na zakłócenia koncentracji na kim odbiorca ma skupić uwagę - na prelegencie, który werbalizuje swoje słowa, czy na tekście i informacjach, które pojawiają się na slajdach? Zapewne uczestniczyłeś w prezentacjach na których tzw. slajdoteka, związana z nieadekwatnością przekazu czy nadmiernością informacji „zabiła” zarówno prelegenta jak i całą prezentację!
- Wymagasz przećwiczenia pełnej prezentacji pod okiem ekspertów z tego zakresu oraz uzyskania informacji zwrotnej z nagrania video przez pracowników będących w roli prelegenta w temacie mocnych stron prezentacji oraz obszarów do pilnej korekty, a których brak zmiany będzie jednoznaczny z brakiem efektywności prowadzonych spotkań, co wpływa jedynie na poniesione przez Ciebie i Twój podmiot koszty (czas, logistyka, gadżety, itp.) - bez zwrotu z tej inwestycji?
- Jeżeli któraś z powyższych sytuacji lub przedstawionej tematyki dotyczy Ciebie lub Twojego podmiotu oraz chcesz, abyśmy przedstawili Tobie propozycję programu szkoleniowego realizującego Twoje aktualne potrzeby i wyzwania, z którymi aktualnie się mierzysz to, ZAPRASZAMY DO KONTAKTU.
- GRUPA DOCELOWA:
- Handlowiec Działu handlowego (sprzedaży)
- Przedstawiciel Handlowy Działu handlowego (sprzedaży)
- Koordynator sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
- Menadżer sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
- Kierownik sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
SZKOLENIE V:
EFEKTYWNY KIEROWNIK SPRZEDAŻY / DYREKTOR REGIONU
NA POZIOMIE EXPERT
ZASADY ZARZĄDZANIA PODLEGŁYM ZESPOŁEM SPRZEDAŻOWYM REALIZUJĄCYM ZADANIA W STRUKTURZE MOBILNEJ,
HYBRYDOWEJ LUB STACJONARNEJ
- Szkolenie kierujemy wyłącznie do Regionalnych Kierowników Sprzedaży, Dyrektorów oraz kadry zarządzającej podmiotów importerskich oraz produkcyjnych, realizujących zarządzanie procesem dystrybucji (wyrobów elektrycznych, elektroinstalacyjnych, oświetlenia dekoracyjnego, fotowoltaiki) oraz siłami sprzedażowymi w poszczególnych regionach Polski.
- Zależy Tobie na tym, aby kadra kierownicza Twojego podmiotu posiadała adekwatne do prowadzonej działalności umiejętności używania podstawowych modeli, narzędzi oraz technik kierowania zespołem, niezbędnych w budowie efektywnej i stabilnej struktury działu handlowego?
- Oczekujesz zrozumienia przez kadrę kierowniczą powodów diametralnych różnic w postepowaniu pracowników - szybkości wdrożenia w działania stanowiskowe, różnicy w podejściu, realizacji i poziomie wykonywanych obowiązków, czy celów sprzedażowych oraz jak sobie z powyższymi wyzwaniami efektywnie radzić?
-
Twoim celem jest uczestnictwo kadry kierowniczej w projekcie szkoleniowym, w którym zamiast tzw. trenerów biznesu, prowadzącymi będą eksperci, którzy „zjedli zęby” na Twojej branży - mając najwyższą świadomość zarządzania zespołem oraz pracownikami w strukturze stacjonarnej, mobilnej,
czy rozproszenia zespołu (punkty satelickie poza centralą lub sieć sprzedaży). Eksperci posiadający wiedzę zarówno z zakresu procesu zakupowego (producenci, importerzy oraz funkcjonowanie grup zakupowych), jak i efektywnej dystrybucji produktów branży elektrycznej, elektrotechnicznej, fotowoltaicznej, czy współpracy z podmiotami wykonawczymi? -
Zależy Tobie, aby kadra kierownicza poznała i miała możliwość identyfikacji źródeł różnic wpływających na podejmowanie decyzji przez Handlowca,
co do szybkości działania, podejmowania ryzyka, różnicy w „rabatowaniu” Klientów w sytuacji tej samej wartości zamówienia czy tego samego produktu, poziomu kreatywności rozwiązań, brania odpowiedzialności za Twój podmiot, czy zespół handlowy, jak i kształtowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy w oczach Klientów? -
Wymagasz, aby kadra kierownicza poznała i stosowała pozafinansowe modele wzrostu i utrzymania motywacji w podległym zespole sprzedażowym,
bo masz świadomość, że drabinka płacowa ma swoje granice, a zależy Tobie, aby w Twoim dziale panował team spirit? - Twoim celem jest wypracowanie przez kadrę kierowniczą modelu postępowania i strategii działania budowy efektywnej relacji na linii przełożony-pracownik, poprzez dopasowanie reguł i technik komunikacyjnych adekwatnie do Indywidualnego Typu Osobowości podległego pracownika?
- Oczekujesz zwiększenia realizacji i jakości zadań przez kadrę kierowniczą (szybkości oraz efektu finansowego), poprzez umiejętność dostosowania stylu komunikacji do podległych pracowników, bo wiesz, że zarządzanie dyrektywne, czy tzw. za pomocą kija i marchewki nie przynosi już spodziewanych efektów, a zwłaszcza w stosunku do pracowników młodego pokolenia?
- Oczekujesz uzyskać konstruktywną informację zwrotną, co do aktualnego poziomu kompetencji zarządzania podległym zespołem przez kadrę kierowniczą? Oczekujesz informacji w zakresie ich mocnych stron (mających wpływ na realizację delegowanych przez Ciebie zadań) oraz czy występują obszary do korekty, zmiany lub nauki (mające zasadniczy wpływ na ograniczenie jakości realizowanych zadań, czy wyznaczonych przez Ciebie celów)?
- Zależy Tobie na wzmocnieniu kadry kierowniczej kluczowymi technikami menadżerskimi, będącymi fundamentem zarządzania podmiotem dystrybucji materiałów elektrycznych, służącymi do realizacji codziennych zadań, jak i wzmocnieniu motywacji podległego zespołu, czy ograniczeniu fluktuacji pracowników na stanowiskach sprzedażowych?
- Chcesz wzmocnić umiejętności kadry kierowniczej na poziomie werbalizacji (przekazywania pracownikowi) kluczowych reguł i zasad, których oczekujesz, aby przestrzegali pracownicy, a komunikowanych w sytuacji ich zatrudnienia lub wtedy, gdy na dalszym etapie nie są przestrzegane czy realizowane?
- Oczekujesz wzmocnienia umiejętności kadry kierowniczej w zakresie zapoznawania pracownika z nowymi zadaniami oraz wdrożeniem w nowe obowiązki, bo masz świadomość, że nawet pracownik, którego pozyskałeś z podmiotu konkurencyjnego często działała wg. innych standardów czy modeli pracy, a wyłącznie ekspercko poprowadzony instruktaż wpływa na jego przyszłą efektywność realizowanych zadań oraz ustrzeżenie się przed błędami czy niejasnościami - wynikającymi wyłącznie z jego niewiedzy, a nie ze złej woli, czy pretensją ze strony przełożonych lub pracowników innych działów?
- Chcesz wzmocnić umiejętność kadry kierowniczej w zakresie wyznaczania celów i zadań podległym pracownikom, monitoringu ich realizacji oraz ich weryfikacji, bo masz świadomość, że bardzo częstym błędem jest traktowanie „po macoszemu” tego aspektu, co przyczynia się do braku realizacji zadań na adekwatnym poziomie lub zasłaniania się niemocą wykonania zadania (lub planu) przez pryzmat działań konkurencji?
- Oczekujesz, aby kadra kierownicza znała algorytmy korekty nieadekwatnego postępowania pracownika, tak aby odbiór słów przełożonego wpływał na pracownika motywująco i konstruktywnie, a nie był odbierany wyłącznie jako negacja jego osoby czy tzw. „opór”? Aby konstruktywna informacja zwrotna udzielana pracownikowi była formą „prezentu” i kształtowała przyszłą, „pozytywną” relację na linii pracownik - przełożony, nie była zaś odbierana jako „czepianie się o byle co”?
-
Chcesz nauczyć kadrę kierowniczą korzystania z algorytmu udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, zarówno w sytuacji błędu pracownika, jak
i jego sukcesu (pozafinansowe narzędzia docenienia pracownika), kiedy pracownik wykaże się niebanalnym, czy kreatywnym pomysłem, realizacją zadania przekraczającą jego obowiązki, osiągnięciem wyższego celu sprzedażowego - powyżej założonego planu? -
Zależy Tobie, aby kadra kierownicza posługiwała się modelami dyscyplinowania pracowników, poznała strukturę rozmowy, zestaw sankcji,
czy dolegliwości dla podległego pracownika, których może użyć przełożony w sytuacji braku wyniku, motywacji do wykonywanych zadań, rażących błędów wynikających z zaniedbań pracownika, odstępstw od przyjętych zasad, norm czy standardów handlowych w firmie? -
Oczekujesz umiejętności kadry kierowniczej w zakresie realizacji audytu pracowniczego (budowania arkusza standardu zachowań pracownika
na danym stanowisku oraz jego przeprowadzania), bo masz świadomość, że zachowania rutynowe pracowników czy praca wg. własnych pomysłów,
są fundamentem braku realizacji planów czy założeń firmy, początkiem „nijakości” realizowanych zadań? - Zależy Tobie, aby podlegli pracownicy otrzymywali od kadry kierowniczej indywidualny plan rozwoju (z uwzględnieniem analizy obecnego stanu kompetencji, mocnych stron pracownika, obszarów do zmiany lub korekty, kierunku rozwoju, działań rozwojowych niezbędnych do realizacji celu oraz zasad monitorowania i przeglądu indywidualnego planu rozwoju pracownika), ponieważ umiesz liczyć pieniądze i stąd masz świadomość, że lepiej budować kompetencje obecnych pracowników niż zwalniać, zatrudniać, przechodzić ponowny proces wdrożenia, itd?
- Wymagasz ciekawego i efektywnego przeprowadzania przez kadrę kierowniczą comiesięcznych lub kwartalnych spotkań z zespołem sprzedaży? Poznania i wdrożenia modelu przeprowadzenia spotkania oraz uczulenia kadry kierowniczej na kluczowe błędy popełniane przez przełożonych podczas spotkań? Oczekujesz przeprowadzenia spotkań z pracownikami, realizujących naświetlenie celu, podsumowania realizacji zadań, utrzymanie lub wzrost zaangażowania zespołu w realizację nakreślonych przez podmiot celów?
- Zależy Tobie na budowie eksperckiego wizerunku kadry kierowniczej w oczach podległych pracowników oraz przełożonych? Chcesz, aby pracownicy zamiast negować działania przełożonych, czuli przed nimi respekt oraz okazywali im adekwatny do pełnionej roli zawodowej szacunek?
- Oczekujesz wzmocnienia umiejętności kadry kierowniczej, mających wpływ na motywację zespołu, klarowność wydawanych komunikatów oraz niwelowanie komunikacyjnych zakłóceń, a zwłaszcza w sytuacji, kiedy „robi się nerwowo”, czyli na końcu miesiąca, braków towarowych, czasowych trudności z wywiązaniem się z codziennych zobowiązań względem Klientów, zmian w firmie?
-
Wymagasz utrwalenia umiejętności pozyskanych podczas modułów szkoleniowych, za pomocą symulacji zarządzania podległym pracownikiem, przepracowania realnych sytuacji, wynikających z codziennych zadań kadry kierowniczej podmiotu branży elektrycznej? Utrwalenia kluczowych narzędzi kierowniczych, tj. expose kierownika, instruktażu, delegowanie i monitoring realizowanych zadań, udzielanie konstruktywnej informacji pracownikowi
- w sytuacji sukcesu, jak i rażącego błędu, docenianie oraz dyscyplinowanie pracowników, czy przeprowadzanie cyklicznych spotkań zespołu sprzedażowego? - Jeżeli któraś z powyższych sytuacji lub przedstawionej tematyki dotyczy Ciebie lub Twojej działalności oraz chcesz, abyśmy przedstawili Tobie propozycję programu szkoleniowego realizującego Twoje aktualne potrzeby i wyzwania, z którymi obecnie się mierzysz, to ZAPRASZAMY DO KONTAKTU.
- GRUPA DOCELOWA:
- Kierownik Działu handlowego (sprzedaży)
- Dyrektor Działu handlowego (sprzedaży)
- Kadra zarządzająca Działu handlowego (sprzedaży)
- Pracownik, który w przyszłości będzie pełnił funkcję kierowniczą Działu handlowego (sprzedaży)
SZKOLENIE VI:
EFEKTYWNY KIEROWNIK SPRZEDAŻY / DYREKTOR REGIONU
NA POZIOMIE MASTER
WZMOCNIENIE KOMPETENCJI I ŚWIADOMOŚCI ZARZĄDZANIA
PODLEGŁYM ZESPOŁEM SPRZEDAŻOWYM REALIZUJĄCYM
ZADANIA W STRUKTURZE MOBILNEJ, HYBRYDOWEJ LUB STACJONARNEJ
- Szkolenie kierujemy wyłącznie do doświadczonych stażem i praktyką Regionalnych Kierowników Sprzedaży, Dyrektorów oraz kadry zarządzającej podmiotów importerskich oraz produkcyjnych realizujących zarządzanie procesem dystrybucji (wyrobów elektrycznych, elektroinstalacyjnych, oświetlenia dekoracyjnego, fotowoltaiki) oraz siłami sprzedażowymi w poszczególnych regionach Polski.
-
Mając na uwadze pracę Handlowców „w terenie” masz świadomość wyzwań jakie niesie brak codziennego monitoringu jakości realizowanych zadań
oraz faktu, iż wykonanie miesięcznego planu sprzedaży nie jest jedynym czynnikiem weryfikacji kompetencji Handlowca? - Oczekujesz stałego nadzoru jakości wykonywanych przez Handlowca zadań, bo ze swojego doświadczenia wiesz, że Klienci (dystrybutorzy, hurtownie, sieci) bardzo często nie informują centrali podmiotu o „działaniach” Handlowca, aby nie psuć sobie dobrych relacji na linii Klient vs. Management producenta / importera? Masz świadomość, że monitoring realizowanych przez Handlowca działań zabezpiecza Twój podmiot przed sytuacjami, które finalnie ciężko jest „odkręcić”?
- Masz świadomość, że Handlowiec podczas spotkania miesięcznego głównie koncentruje się i omawia pozytywne aspekty swojej działalności na powierzonym regionie, stawiające go w dobrym świetle, natomiast często przemilcza sytuacje, które mogą Ciebie niepokoić? Stąd wymagasz, aby kadra kierownicza Twojego podmiotu posiadała narzędzia diagnozy uczciwej oceny sytuacji oraz modele zarządzania - adekwatne do obecnych wyzwań rynku?
- Jednym z Twoim wymogów jest, aby kadra kierownicza uczestniczyła w projekcie szkoleniowym, w którym zamiast tzw. trenerów będą eksperci, którzy „zjedli zęby” na Twojej branży - mając najwyższą świadomość zarządzania zespołem oraz pracownikami w strukturze stacjonarnej, jak również mobilnej, czy rozproszenia zespołu (punktu satelickie poza centralą lub sieć sprzedaży). Eksperci posiadający wiedzę zarówno z zakresu procesu zakupowego (producenci, importerzy oraz funkcjonowania grup zakupowych), jak i efektywnej dystrybucji produktów branży elektrycznej, elektrotechnicznej, fotowoltaicznej, czy współpracy z podmiotami wykonawczymi?
- Oczekujesz, iż kadra kierownicza pozna i będzie korzystała z tzw. modelu przywództwa sytuacyjnego, w oparciu o Psychologiczną Koncepcję Typów Osobowości, aktualnego poziomu kompetencji pracownika, czy roli jaką pełni w zespole oraz charakterystyki etapów rozwoju pracownika - jako dopełnienie poznanych narzędzi menadżerskich?
- Zastanawiasz się, co było powodem przejścia pracownika z wysokiego stopnia pracowitości, entuzjazmu do wykonywanych zadań oraz adekwatnego poziomu realizowanych celów do kłamstwa z jego strony, nonszalancji w stosunku do przełożonych, a finalnie z działaniami na szkodę firmy?
-
Oczekujesz, że kadra kierownicza pozna i nabędzie umiejętność pracy z tzw. modelem cyklu życia pracownika na każdym z etapów jego rozwoju, który
w połączeniu z Psychologiczną Koncepcją Typów Osobowości ustrzeże Twój podmiot przed zachowaniem skutkującym podważaniem kompetencji kadry menadżerskiej, widocznym spadkiem efektywności, jakości pracy i obsługi Klienta, po przywłaszczanie mienia firmy? - Zależy Tobie, aby kadra kierownicza potrafiła zastosować konkretne narzędzia menadżerskie na każdym z etapów rozwoju pracownika Twojego podmiotu?
-
Wymagasz, aby kadra kierownicza poznała atuty i zagrożenia według struktury i charakterystyki grupy, z podziałem na tzw. role grupowe, a przede wszystkim charakterystykę indywidualnych zachowań członków zespołu, patrząc z perspektywy korzyści i zagrożeń dla zespołu handlowego
z uwidaczniających się ról grupowych oraz zestawu zadań przełożonego względem indywidualnej roli grupowej, w której znajduje się pracownik? -
Dodatkowo, chcesz poznać konsekwencje dla Twojej firmy (Kierownik, Dyrektor, Zarząd), które mogą wyniknąć z działań - indywidualnej roli pracownika
- w strukturze zespołu oraz sekwencji działań będących reakcją na zachowania podległego pracownika, będącego w danej roli grupowej? -
Oczekujesz budowy umiejętności efektywnego przeprowadzenia instruktażu z CRM, tak aby wprowadzane tam przez Handlowca dane i informacje nie były jedynie formą przymusu i pracy z systemem na zasadzie „bo muszę”, a rzeczową „kopalnią wiedzy”, która da kadrze zarządzającej realny wgląd
w sytuację w regionie, czy posłuży do prewencji działań w sytuacji wymagającej szybkiej zmiany w poszczególnym regionie lub na całym terenie działania Twojego podmiotu. - Zależy Tobie na wzmocnieniu umiejętności przygotowania i realizacji efektywnej rozmowy kwalifikacyjnej, opartej o budowę modelu kompetencyjnego, wprowadzenie do sesji, zestawu adekwatnych pytań, weryfikacji odpowiedzi kandydata, podsumowania rozmowy kwalifikacyjnej, czy użycia na kolejnym etapie narzędzia case study, weryfikującego umiejętność i świadomość realizacji zadań, na stanowisko, na które aplikuje kandydat?
-
Zastanawiasz się jak sprawdzać referencje potencjalnego kandydata, bo spotkałeś się z sytuacją, kiedy co innego usłyszałeś z ust potencjalnego kandydata, a co innego od przedstawiciela podmiotu, w którym był zatrudniony wcześniej kandydat do pracy w Twoim podmiocie? Oczekujesz modelu
i zestawu pytań, realizujących weryfikację dokumentów oraz informacji przekazanych przez kandydata do pracy, na etapie rozmowy kwalifikacyjnej? - Zastanawiasz się, jakie czynniki wpływają na brak realizacji przez pracownika założonych przez firmę (przełożonego, Zarząd) celów sprzedażowych oraz jakie powinny być zastosowane działania prewencyjne ze strony przełożonych (niedopuszczające do powyższej sytuacji), które mają realny wpływ na brak wystąpienia ich w realizowanych przez pracownika zadaniach?
- Oczekujesz, aby kadra kierownicza - poza umiejętnością realizacji podstawowego audytu kompetencji - posiadała dodatkowe warianty oceny zachowań pracownika, które realnie wpływają na rzetelną ocenę jego pracy i adekwatnego ustalenia wkładu w realizowane przez niego zadania stanowiskowe?
- Zależy Tobie, aby zwiększyć adekwatność oceny kompetencji Twoich pracowników, patrząc zarówno z perspektywy poszczególnych aspektów kompetentnego działania (wskaźników), jak i całych kompetencji - ocena była ustalana za pomocą dwóch modeli: pierwszego, podczas rozmowy oceniającej, w której uczestniczy przełożony oraz osoba oceniana, drugiego, gdzie ocena końcowa obliczana jest na podstawie średniej arytmetycznej arkusza obserwacji pracownika w miejscu pracy?
-
Chcesz wzmocnić umiejętności kadry kierowniczej z zakresu instruktażu pracowniczego, efektywnego delegowania zadań, monitoringu realizacji zadań
i celów, udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej - w sytuacji realizacji zadania, błędów lub jego braku, wprowadzania sankcji czy expose kierownika względem nowozatrudnionego pracownika? - Na bazie obecnych kompetencji projektowania i przeprowadzania miesięcznych lub kwartalnych spotkań Handlowców, oczekujesz narzędzi menadżerskich służących weryfikacji informacji przekazywanych przez siły sprzedażowe, aby budować adekwatny obraz rynku i opinii Klientów, nie zaś iluzji, że wszystko jest ok, a następnie „gasić pożary”? Oczywiście znasz takie sytuacje!
-
Chcesz wzmocnić kadrę zarządzającą obszarami psychologii zarządzania, które z jednej strony będą dla niej wyzwaniem edukacyjnym, z drugiej zaś
- po zrozumieniu i implikacji modeli, narzędzi czy technik menadżerskich do codziennych działań - realnie zwiększą efektywność podległych Handlowców
i jakość realizowanych zadań w „terenie”? - Jeżeli któraś z powyższych sytuacji lub przedstawionej tematyki dotyczy Ciebie lub Twojej działalności oraz chcesz, abyśmy przedstawili Tobie propozycję programu szkoleniowego realizującego Twoje aktualne potrzeby i wyzwania, z którymi obecnie się mierzysz, to ZAPRASZAMY DO KONTAKTU.
- GRUPA DOCELOWA:
- Kierownik Działu handlowego (sprzedaży)
- Dyrektor Działu handlowego (sprzedaży)
- Kadra zarządzająca Działu handlowego (sprzedaży)
AUDYT KOMPETENCJI SPRZEDAŻOWYCH I NEGOCJACYJNYCH METODĄ MENTORINGU STANOWISKOWEGO
BADANIE KOMPETENCJI LUB PRZESTRZEGANIA PRZYJĘTEGO PRZEZ PODMIOT STANDARDU OBŁUGI KLIENTA REALIZOWANEGO
PRZEZ HANDLOWCA W PROCESIE OBŁUGI KLIENTA
- Oczekujesz eksperckiej DIAGNOZY POZIOMU KOMPETENCJI Handlowca, realizowanej przez pryzmat wymaganych przez Ciebie na danym stanowisku sprzedażowym umiejętności (np. komunikacyjnych, sprzedażowych lub negocjacyjnych)?
- Wymagasz, aby Twój pracownik uczestniczył w audycie stanowiskowym, realizowanym przez ekspertów, którzy „zjedli zęby” na Twojej branży - mając najwyższą świadomość zarządzania procesem zakupowym (po stronie producenta i importera, jak również grup zakupowych), efektywnej dystrybucji produktów branży elektrycznej, elektrotechnicznej oraz fotowoltaicznej, czy obsługi podmiotów wykonawczych?
- Zależy Ci, aby poznać mocne strony Twojego pracownika w realizacji pełnego procesu obsługi Klienta, jak i jego obszary do korekty lub zmiany, których wzmocnienie wpłynie na wzrost efektywności realizowanych przez niego działań stanowiskowych w Twoim podmiocie?
-
Oczekujesz informacji czy Twój pracownik posiada braki (wiedzy lub umiejętności), a które są niedopuszczalne w standardzie poszczególnych etapów obsługi Klienta Twojego podmiotu lub jakie popełnia błędy w pełnym procesie sprzedaży, a które mają realny wpływ na niższą efektywność realizowanych przez Handlowca działań, jak i dyskredytują go w oczach odbiorców (Klientów, kupców, inwestorów) Twoich wyrobów? Często już masz dość informacji
ze strony Handlowca w sytuacji braku dopięcia sprzedaży, że: „to konkurencja dała lepiej”? Jak jest naprawdę? - Tak, masz słuszne podejrzenia, że w wielu sytuacjach wybór dotyczy negacji przez Klienta działania Handlowca, a nie negacji ceny! -
Ciekawi Cię, czy Twój Handlowiec realizuje zadania stanowiskowe w powierzonym regionie wg. przyjętych i wdrożonych w Twoim podmiocie standardów, zasad lub procedur efektywnego procesu sprzedaży, a zwłaszcza wtedy, kiedy nie masz możliwości diagnozy wymagalnych kompetencji pracownika
z racji mobilności jego stanowiska? - Docierają do Ciebie niepokojące informacje od Klientów w temacie „niskiej jakości” obsługi przez Handlowca, które jak wiesz, z jednej strony realnie rzutują na spadek wolumenu lub wartości sprzedaży, z drugiej zaś skutkują niepochlebnymi opiniami „na rynku”, co niesłusznie obniża wartość Twojego podmiotu w oczach Klientów, którzy bazują wyłącznie na niskim poziomie obsługi Handlowca? Irytuje Ciebie powyższy fakt, niweczący wypracowaną przez lata wartość firmy, historię podmiotu, pracowników realizujących zadania stanowiskowe w centrali? Boli? - Pewnie, że tak!
-
Zależy Tobie, aby posiadać „materiał” audio lub wideo do przepracowania z Twoim Handlowcem, ponieważ w sytuacji kiedy zwracana jest jemu uwaga,
co do nieadekwatnej lub błędnej obsługi Klienta, to najczęściej zaprzecza, wypierając się mówiąc: „tak nie było" lub też, „to Klient jest jakiś dziwny”,
„to było inaczej”? Zapewne znasz kreatywność Handlowców w takich sytuacjach, celem odrzucenia negatywnych opinii, a zwłaszcza w sytuacji comiesięcznych lub kwartalnych spotkań w centrali Twojego podmiotu. -
Masz świadomość, że przekazanie negatywnych (choć konstruktywnych) informacji zwrotnych z przeprowadzonego badania audytowego, które obejmowało proces obsługi Klienta przez Twojego pracownika lub Twoich obserwacji na stanowisku pracy może być dla Ciebie trudne?
Dlatego chcesz posiłkować się ekspertami z tej dziedziny, aby nie zepsuć sobie relacji z długo zatrudnionym pracownikiem? Z jednej strony bardzo go szanujesz, z drugiej zaś masz świadomość, że praca to jest praca i chcesz zrobić wszystko, aby skorygować lub wyeliminować jego luki kompetencyjne! -
Chcesz poznać aktualne metody, zasady i narzędzia, służące udzielaniu konstruktywnej informacji zwrotnej podległemu pracownikowi, a zwłaszcza
w sytuacji jego niedociągnięcia, błędu, sytuacji trudnej lub niekomfortowej - której autorem jest pracownik, nie zaś Klient? - Twoim celem jest nauka przekazywania informacji zwrotnych tak, aby nie była jedynie formą uwagi, korekty czy nauki, lecz również pozafinansową formą motywacji, za pomocą koncentracji na silnych stronach oraz wysokim poziomie adekwatnych do stanowiska kompetencji?
- Chcesz nauczyć się przeprowadzania procesu audytu wewnętrznego, aby poza wynajmowaniem firmy zewnętrznej, samemu realizować badanie częściej, uczulając pracownika na obserwację jego pracy, której celem jest wyłącznie wzrost jego kompetencji obsługi Klienta lub zarządzania podległym zespołem, nie zaś negowanie jego stylu pracy?
-
Zależy Tobie na diagnozie obsługi Klienta realizowanej przez Twojego pracownika, która wskaże lub wykluczy działania rutynowe, negatywnie wpływające na obsługę Klienta, jak i samego pracownika, finalnie wiążących się ze spadkiem efektywności przeprowadzanego procesu sprzedaży, jego wartości,
czy uzyskiwanej marży? - Zastanawiasz się jak weryfikować kompetencje pracownika, bo w codziennym ferworze pracy po prostu zwyczajnie nie masz na to czasu? Oczekujesz ekspertów, którzy przedstawią Tobie i omówią materiał z zapisanego procesu obsługi Klienta na poziomie fonii (nagrania audio) lub wizji (nagrania wideo) - wskazując na mocne strony Twojego Handlowca, jak i elementy do korekty lub zmiany, nakreślając przy tym działania poaudytowe?
- Jeżeli któraś z powyższych sytuacji lub przedstawionej tematyki dotyczy Ciebie lub Twojej działalności oraz chcesz, abyśmy przedstawili Tobie propozycję programu badania audytowego realizującego Twoje aktualne potrzeby i wyzwania, z którymi obecnie się mierzysz, to ZAPRASZAMY DO KONTAKTU.
- GRUPA DOCELOWA:
- Handlowiec Działu handlowego (sprzedaży)
- Przedstawiciel Handlowy Działu handlowego (sprzedaży)
- Koordynator sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
- Menadżer sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)
- Kierownik sprzedaży Działu handlowego (sprzedaży)