W weekend gościliśmy na szkoleniu z budowania i wzmacniania kompetencji menadżerskich firmę EM-AUDIO.
Tematem przewodnich naszych działań był wymiar Efektywności.
Efektywności menadżerskiej w budowaniu i prowadzeniu zespołu sprzedażowego. Efektywności zarządzania zespołem handlowym z wykorzystaniem fundamentalnych narzędzi menadżerskich. Efektywności w samodoskonaleniu własnego potencjału menadżerskiego.
Stąd rekomendujemy propozycję szkoleń skierowaną do Hurtowni Elektrycznych (Elektroinstalacyjnych) z zakresu zarządzania zespołem sprzedażowym, a pierwszym, które realizuje powyższą tematykę jest szkolenie:
EFEKTYWNY KIEROWNIK / DYREKTOR HURTOWNI ELEKTRYCZNEJ
NA POZIOMIE EXPERT. ZARZĘDZANIE PODLEGŁYM ZESPOŁEM W PODMIOCIE HANDLOWYM BRANŻY ELEKTRYCZNEJ.
- Szkolenie kierujemy wyłącznie do Kierowników, Dyrektorów oraz kadry zarządzającej w hurtowniach oraz sieciach dystrybucji wyrobów elektrycznych, elektroinstalacyjnych czy oświetleniowych.
- Zależy Tobie na tym, aby kadra kierownicza Twojego podmiotu posiadała adekwatne do prowadzonej działalności umiejętności używania podstawowych modeli, narzędzi oraz technik kierowania zespołem, niezbędnych w budowie efektywnej i stabilnej pod względem pracowniczym hurtowni (oddziału lub sieci)?
- Oczekujesz zrozumienia przez kadrę kierowniczą co jest powodem diametralnych różnic w postepowaniu pracowników, ich szybkości wdrożenia, różnicy w realizacji
i poziomie wykonywanych obowiązków, czy celów sprzedażowych oraz jak sobie z powyższymi wyzwaniami radzić? - Twoim celem jest aby kadra kierownicza uczestniczyła w projekcie szkoleniowym, w którym zamiast tzw. trenerów biznesu, prowadzącymi będą eksperci, którzy „zjedli zęby” na Twojej branży – mając najwyższą świadomość zarządzania zespołem oraz pracownikami zarówno w strukturze stacjonarnej, mobilnej, czy rozproszenia zespołu (punkty satelickie poza centralą lub sieć sprzedaży). Eksperci posiadający wiedzę zarówno z zakresu procesu zakupowego (producenci, importerzy oraz funkcjonowania grup zakupowych), jak i efektywnej dystrybucji produktów branży elektrycznej, elektrotechnicznej, fotowoltaicznej, czy współpracy z podmiotami wykonawczymi?
- Chcesz, aby kadra kierownicza poznała i miała możliwość identyfikacji źródeł różnic wpływających na podejmowanie decyzji przez pracownika, co do szybkości działania, podejmowania ryzyka, różnicy w „rabatowaniu” Klientów w sytuacji tej samej wartości zamówienia czy tego samego produktu, kreatywnych rozwiązań, brania odpowiedzialności za pozostałą część zespołu, kształtowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy w oczach Klientów, czy dbania o pozytywne rekomendacje Twojego podmiotu?
- Oczekujesz, aby kadra kierownicza poznała i stosowała pozafinansowe modele wzrostu i utrzymania motywacji w podległym zespole, bo masz świadomość, że drabinka płacowa ma swoje granice, a zależy Tobie aby w Twoim podmiocie (hurtowni, oddziale lub sieci) panował team spirit, pozwalający przetrwać zespołom pracowniczym
w sytuacji trudności podyktowanej polityką firmy, czy jakakolwiek zmianą – chociażby oprogramowania, które zazwyczaj „odpala” niektórych pracowników, negując przy okazji sen i celowość działań zarządu? - Twoim celem jest wypracowanie przez kadrę kierowniczą modelu postępowania i strategii działania budowy efektywnej relacji na linii przełożony – pracownik, poprzez dopasowanie reguł i technik komunikacyjnych, adekwatnie do Indywidualnego Typu Osobowości podległego pracownika?
- Oczekujesz zwiększenia realizacji i jakości zadań przez kadrę kierowniczą (szybkości oraz efektu finansowego), poprzez umiejętność dostosowania stylu komunikacji do podległych pracowników, bo wiesz, że zarządzanie dyrektywne, czy tzw. za pomocą kija i marchewki nie przynosi już spodziewanych efektów, a zwłaszcza w stosunku do młodego pokolenia?
- Pilnie oczekujesz uzyskać konstruktywną informacje zwrotną, co do aktualnego poziomu kompetencji zarządzania podległym zespołem przez kadrę kierowniczą? Eksperckiej wiedzy co jest ich mocną stroną oraz czy występują obszary do korekty lub zmiany, a mające zasadniczy wpływ na spadek jakości realizowanych zadań?
- Zależy Tobie na wzmocnieniu kadry kierowniczej kluczowymi technikami menadżerskimi, będącymi fundamentem zarządzania podmiotem dystrybucji materiałów elektrycznych, służącymi do realizacji codziennych zadań, jak i wzmocnieniu motywacji podległego zespołu, czy ograniczeniu fluktuacji pracowników na stanowiskach sprzedażowych?
- Chcesz wzmocnić umiejętności kadry kierowniczej na poziomie werbalizacji (przekazania pracownikowi) kluczowych reguł i zasad, których wymagasz aby były przestrzegane przez pracowników, a komunikowanych w sytuacji ich zatrudnienia lub wtedy, gdy na dalszym etapie, kiedy nie są przestrzegane, realizowane, czy też obiegają od przyjętego przez Twój podmiot standardu?
- Oczekujesz wzmocnienia umiejętności kadry kierowniczej w zakresie zapoznawania pracownika z nowymi zadaniami oraz wdrożeniem w nowe obowiązki, bo masz świadomość, że nawet pracownik, którego pozyskałeś z podmiotu konkurencyjnego lub z wieloletnim stażem często działała wg. innych standardów, a ekspercko poprowadzony instruktaż wpływa na jego przyszłą efektywność realizowanych zadań, ustrzeganie się przed błędami, czy pretensją ze strony przełożonych, że robi „coś” nieadekwatnie, odbiegając od przyjętych w Twoich podmiocie standardów?
- Chcesz wzmocnić umiejętność kadry kierowniczej w zakresie wyznaczania celów i zadań podległym pracownikom, monitoringu ich realizacji oraz finalnej weryfikacji, bo masz świadomość, że bardzo częstym błędem jest traktowanie po macoszemu tego aspektu, co w wielu przypadkach przyczynia się do braku realizacji zadań na adekwatnym poziomie lub zasłanianiu się pracowników niemocą wykonania zadania np. przez pryzmat działań konkurencji, braków na magazynie, słabej logistyki, słabego zarządzania czy innych, często niedorzecznych usprawiedliwień?
- Oczekujesz, aby kadra kierownicza stosowała algorytmy korekty nieadekwatnego postępowania pracownika, tak, aby odbiór słów przełożonego wpływał na pracownika motywująco i konstruktywnie, a nie był odbierany wyłącznie jako negacja jego osoby czy tzw. „opór”? Aby konstruktywna informacja zwrotna udzielana pracownikowi była formą „prezentu” i kształtowała przyszłą, „pozytywną” relację na linii pracownik – przełożony, nie zaś odbierana jako „czepianie się o byle co”?
- Wymagasz, aby kadra kierownicza korzystała z algorytmu udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, zarówno w sytuacji błędu pracownika, jak i jego sukcesu (pozafinansowe narzędzia docenienia pracownika), kiedy pracownik wykaże się niebanalnym, czy kreatywnym pomysłem, realizacją zadania przekraczającą jego obowiązki, czy osiągnięciem wyższego celu sprzedażowego powyżej założonego planu?
- Zależy Tobie, aby kadra kierownicza posługiwała się modelami dyscyplinowania pracowników, poznała strukturę rozmowy, zestaw sankcji, czy dolegliwości dla podległego pracownika, których może użyć przełożony w sytuacji braku wyniku, motywacji do wykonywanych zadań, rażących błędów wynikających z zaniedbań pracownika, odstępstw od przyjętych zasad, norm czy standardów handlowych w firmie?
- Oczekujesz umiejętności kadry kierowniczej w zakresie realizacji audytu pracowniczego (budowy arkusza standardu zachowań pracownika na danym stanowisku oraz jego przeprowadzania), bo masz świadomość, że zachowania rutynowe pracowników czy praca wg. własnych pomysłów, są fundamentem braku realizacji planów czy założeń firmy? Bo zapewne masz świadomość, że sama realizacja planu sprzedażowego nie jest wyłącznym wskaźnikiem oceny pracownika.
- Zależy Tobie, aby podlegli Handlowcy otrzymywali od kadry kierowniczej indywidualny plan rozwoju (z uwzględnieniem analizy obecnego stanu kompetencji, mocnych stron pracownika, obszarów do zmiany lub korekty, kierunku rozwoju, działań rozwojowych niezbędnych do realizacji celu oraz zasad monitorowania
- i przeglądu indywidualnego planu rozwoju pracownika), bo masz umiesz liczyć pieniądze i wiesz, że „taniej” budować kompetencje obecnych pracowników niż ich zwalniać, zatrudniać nowych i ponownie przechodzić proces wdrożenia?
- Oczekujesz ciekawego i efektywnego przeprowadzania przez kadrę kierowniczą comiesięcznych lub kwartalnych spotkań z zespołem sprzedaży oraz uczulenia kadry kierowniczej na kluczowe błędy popełniane przez prowadzących takie spotkania?
- Wymagasz przeprowadzania efektywnych spotkań przez kadrę kierowniczą z pracownikami, polegających na naświetleniu bieżących celów, podsumowaniu realizacji zadań, utrzymania lub wzmocnienia zaangażowania zespołu w realizację nakreślonych przez podmiot celów, bo widzisz, że często waga spotkania zamienia się w opinii Handlowców wyłącznie na przymus uczestnictwa w takich wydarzeniach („pogadali, pogadali, za miesiąc znowu to samo”)?
- Zależy Tobie na budowie eksperckiego wizerunku kadry kierowniczej w oczach podległych pracowników oraz przełożonych. Chcesz aby pracownicy zamiast „olewać” lub bać się przełożonych, czuli przed nimi respekt oraz okazywali im adekwatny do stanowiska i realizowanych działań szacunek?
- Oczekujesz wzmocnienia umiejętności kadry kierowniczej, mających wpływ na motywacje zespołu, klarowność wydawanych komunikatów oraz niwelowanie komunikacyjnych zakłóceń, a zwłaszcza w sytuacji, kiedy „robi się nerwowo”, czyli zamykania miesiąca, braków towarowych, czasowych trudności z wywiązaniem się z codziennych zobowiązań względem Klientów, wymagających od pracowników zmian w firmie, itp.?
- Wymagasz utrwalenia umiejętności pozyskanych przez kadrę kierowniczą podczas modułów szkoleniowych, za pomocą symulacji zarządzania podległym pracownikiem? Przepracowania realnych sytuacji, wynikających z codziennych zadań kadry kierowniczej w Twoim podmiocie, utrwalenia kluczowych narzędzi kierowniczych, np.: expose kierownika, instruktażu, delegowania i monitoringu realizowanych zadań, udzielania konstruktywnej informacji pracownikowi – w sytuacji sukcesu, jak i rażącego błędu, doceniania oraz dyscyplinowanie pracowników, czy przeprowadzania cyklicznych spotkań zespołu sprzedażowego?
- Jeżeli któraś z powyższych sytuacji lub przedstawionej tematyki dotyczy Ciebie lub działalności Twojej Hurtowni oraz chcesz, abyśmy przedstawili Tobie propozycję programu szkoleniowego realizującego Twoje aktualne potrzeby i wyzwania, z którymi obecnie się mierzysz to ZAPRASZAMY DO KONTAKTU.
GRUPA DOCELOWA:
- Kierownik Działu handlowego (sprzedaży)
- Dyrektor Działu handlowego (sprzedaży)
- Kadra zarządzająca Działu handlowego (sprzedaży)
- Pracownik, który w przyszłości będzie pełnił funkcję kierowniczą Działu handlowego (sprzedaży).
Jeżeli zależy Tobie na budowie lub wzmocnieniu aktualnych kompetencji zapraszamy do kontaktu:
- 669-188-677
- 669-200-677
- info@akademia-elektro.pl