Aktualności i Galeria

Sprzedażowy KONIEC MIESIĄCA 📶. Dwa szybkie pytania?

Naszym Klientom życzymy realizacji zaplanowanych celów 📶 w zbliżającym się do końca miesiącu.
A patrząc z naszej perspektywy – edukacyjnej działalności, zadamy Wam dwa pytania?

Co jest powodem, że siły sprzedaży realizują lepszy wynik pod presją czasu? Co jest powodem, że komfort czasu jest wrogiem produktywności?

Obserwując siły sprzedaży, niezależnie czy myślimy o hurtowniach, czy dystrybutorach (producenci oraz importerzy) w sytuacji nadmiernego spokoju, kiedy jest błogo, minął koniec miesiąca, jest bezpiecznie następuje spadek efektywności. Czy jest to związane z „dobiciem” miesiąca i większym zakupem związanym z realizacją miesięcznego (lub kwartalnego) planu? NIE !!!

Spokój, czy monotonia rozleniwia. W wielu przypadkach pewność, że czasu na realizację danego zadania mamy bardzo dużo powoduje zmniejszenie efektywności działania, przez co koniec miesiąca może być poniżej zakładanej wartości. Zasada jest bardzo prosta: im więcej mamy czasu, tym wolniej pracujemy, często osłabiając naszą motywację. Zamiast podjechać do instalatora na budowę lub zawieźć tablice produktową do nowego podhurtu … no właśnie … mamy jeszcze czas.

Adekwatnym przykładem (żeby nie wrzucać kamieni do branżowego ogródka) są studenci, dla których zbliżający się czas sesji w dużej mierze jest odległą galaktyką. Mimo to szybko przybliżającą się i brak podjęcia działań edukacyjnych powoduje brak realizacji zadania (pała) lub zaliczenie na zasadzie 3xZ (zakuć, zdać, zapomnieć). Tylko później pretensje do całego świata, że rekruter mówi „nie”.

A może kontekst badawczy? Przebadano ok. 100 osób pod kątem kreatywności i okresu, w którym dorosły człowiek jest najbardziej produktywny. Jaki wynik? W większości przypadków presja czasu dawała wartościowy czy kreatywny wynik. Presja czasu, a nie deadline (o tym należy pamiętać). Jeżeli zadanie do wykonania zostało rozłożone w czasie, rozwleczone na wiele dni czy nawet tygodni, nie było wykonane tak efektownie jak pod presją czasu. Ludzki mózg najlepiej pracuje, jeśli ma świadomość, że czasu jest niewiele. Właśnie wtedy wspina się na wyżyny swoich możliwości.

Nasze wnioski wynikające z wieloletniej praktyki w strukturach sprzedaży:

💡 niezależnie od rangi zadania WYZNACZAMY CZAS JEGO REALIZACJI, w którym mamy go efektywnie zrealizować (nie do końca roku ! Tylko: do 10 grudnia !),

💡 w sytuacji braku realizacji zadania KONCENTRUJEMY SIĘ NA EWALUACJI ZADANIA, szukając przyczyn (wewnętrznych lub zewnętrznych) oraz nowych środków (lub elternatyw) skutkujących przyszłą, zaplanowaną realizacją celu,

💡 aby wiedzieć w którym miejscu jesteśmy ESTYMUJEMY nasz obecny wynik, realizując to indywidualnie lub przez pomiot (w którym Handlowiec jest zatrudniony)

💡 jeżeli zadanie składa się z wielu elementów o znacznej trudności DZIELIMY JE NA CZASOWE ETAPY, w myśl „słonia można zjeść ale po kawałku”.

💡 koncentrujemy się NA KLUCZOWYCH ZADANIACH dzieląc ogół pracy, na priorytety realizując cel końcowy (obrotowy lub marżowy w zależności od podmiotu lub inne zadanie, które jest priorytetem, np. pozyskanie X Klientów na nową serię wprowadzanego na rynek produktu)

💡 jeżeli nie korzystasz z CRM, to sam MIERZ EFEKTYWNY CZAS Twojego działania, uczciwie podchodząc do „przepalonego” czasu, tzw. „wolnych przebiegów”.

Powodzenia !

Jeżeli zależy Tobie na budowie lub wzmocnieniu aktualnych kompetencji z zakresu sprzedaży, negocjacji lub zarządzania podległym zespołem zapraszamy do kontaktu:
☎️ 669-188-677
☎️ 669-200-677
📩info@akademia-elektro.pl

#szkolenia #szkolenie #szkoleniasprzedazowe #praktyczneszkolenia #audyt #praktyczneszkooeniasprzedazowe #praktycysprzedazy #praktycysprzedazycom #audytsprzedazowy #tajemniczyklient #badaniatajemniczegoklienta #mysteryshopper #AkademiaElektro #akademiaelektro #elektryk #electro #hurtowniaelektryczna #hurtowniaelektrotechniczna #lighting #salonswiatła #projektant #design #designer #salonoswietlenia #salonswiatła #salonoswietleniadekoracyjnego #oswietlenie #projekt #projektant #newdesign

Artykuł jest ciekawy? Podziel się z innymi!